Już kiedyś wspominałem, że ślub i wesele to zbiór trudnych i jeszcze trudniejszych decyzji. Teraz wiem to jeszcze bardziej. W tym roku mój ślub. I wiesz co? Myślałem, że jeśli chodzi śluby to wiem bardzo dużo. W końcu ponad 12 lat fotografuję te piękne chwile. Okazało się, że wiem dużo i do bardzo brakuje mi sporo. Nie chodzi o kwestie fotograficzno – filmowe, bo z tym akurat było najłatwiej. Chyba największym zaskoczeniem był wybór dekoracji sali weselnej i cukierni. Jest taki wachlarz możliwości, że spędziliśmy z moją Martą kilka wieczorów, aby wybrać opcję, która będzie strzałem w 10. Udało się. Ale to tylko dzięki temu, że wybraliśmy takich podwykonawców, którzy nie tylko mają olbrzymią wiedzą na temat swojej pracy, ale także posiadali ogromne pokłady cierpliwości do naszych pytań, wątpliwości. To bardzo ważne, żeby znaleźć, takie osoby do pomocy, dla których nie będziesz kolejnym weselem, kolejną sobotą. Od tych ludzi zależy bardzo dużo. Dziś, krótko przedstawię Ci listę podwykonawców, z którymi warto współpracować przy Twoim ślubie. Sukcesywnie będę każdego z nich opisywał w kolejnych postach, niektórzy też będą sami pisali o swoje pracy.
Lista podwykonawców z którymi warto (i trzeba) współpracować przy organizacji ślubu i wesela:
- konsultant ślubny ( weddingplanner) – jeśli potrzebujesz pomocy przy organizacji ślubu i wesela, to warto skorzystać z firmy, która zajmuje się tym profesjonalnie. Unikniesz wielu błędów przy organizacji tego ważnego dnia, a wszystkich, których wymienię poniżej weddingplanner przedstawi Ci na tacy.
- sala weselna – warto pojechać, zobaczyć na żywo.
- kapela weselna/dj-wodzirej – koniecznie trzeba posłuchać zobaczyć. Zasada – kolega mówił, że fajnie grają, odpada.
- fotograf – nie szukajcie dalej. Napiszcie/zadzwońcie. Zapraszam do zakładki kontakt.
- filmowiec – obejrzyjcie nie tylko filmy, ale także filmowca. Spotkajcie się z nim.
- kościół/USC – to warto podpytać indywidualnie w danym miejscu bo co region to inaczej. Lepiej wcześniej niż później.
- dekoracja sali/kościoła – firm jest mnóstwo. Prawdziwych mistrzów tylko kilku.
- papeteria ślubna – zaproszenia ślubne, winietki itp..
- fryzjer/makeup.
- jubiler – oczywiście obrączki (pomyślcie o lokalnych rzemieślnikach).
- słodkie pracownie – czyli ciasta torty i wszytko co na słodko.
- animator dla dzieci.
- osoba, która zadba o stronę www z informacjami o Waszym ślubie – tam można napisać wszystko, od tego w jakim klimacie organizujecie wesele do mapek dojazdowych połączonych z google maps, które ułatwią dojazd do kościoła.
Autorzy wpisu:
Marta i Piotrek – małżeństwo od 2019 r. Wspólnie piszemy Poradnik Ślubny(kliknij i zobacz więcej wpisów), w którym dzielimy się z przyszłymi Parami Młodymi doświadczeniami nabytymi podczas organizacji naszego ślubu. Chcemy Wam pokazać, że ślub to wspaniała przygoda, a jednocześnie pomóc w kwestiach technicznych, np. kiedy wybrać się do księdza, jak ułożyć plan dnia w dniu ślubu lub gdzie znaleźć cukiernię, w której zamówisz pyszny tort. Przeprowadzamy też wywiady z najlepszymi firmami branży ślubnej i mamy nadzieję, że choć trochę Was zainspirujemy. Dodatkowo, Piotrek jako fotograf ślubny z 13-letnim stażem sporo już widział na ślubach, więc pomysłów na wpisy poradnikowe mamy na najbliższe dwa lata. Dziękujemy, że nas odwiedziłaś/eś.